Voeding blog

  • Geplaatst op om
  • Antioxidanten

    Gepost in Voeding
    Ons immuunsysteem doet zelf al veel om vrije radicalen te bevechten. Bepaalde enzymen kunnen de vrije radicalen aan zich binden en afbreken. Vaak is dit echter onvoldoende om het van de vrije
    Geplaatst op om
  • Zoete aardappel

    Gepost in Voeding
    Het is belangrijk om te weten dat de zoete aardappel veel omega 3 en 6-vetzuren bevat, waarvan aangetoond is dat die kanker weren. De zoete aardappel behoort tot de groenten en bevat diverse vitaminen
    Geplaatst op om
  • Het zuur-base evenwicht

    Gepost in Voeding
    Veel voedingsmiddelen zorgen voor verzuring in het lichaam en wanneer je weinig drinkt kunnen de nieren de zuren niet uitscheiden. Zuurvormende voedingsmiddelen zijn dierlijke eiwitten, vlees, vis,
    Geplaatst op om
  • Quinoa

    Gepost in Voeding
    Quinoa is een bron van eiwit en de mineralen koper en magnesium. Verder bevat Quinoa vezels, B-vitamines, vitamine E en ijzer. Eiwitten zijn een hele goede brandstof voor ons lichaam. De energie uit
    Geplaatst op om
  • Gezonde tussendoortjes

    Gepost in Voeding
    Het beste is natuurlijk om tussen je maaltijden door je darmen wat rust te geven. Maar wanneer je aan het werk bent en vooral wanneer je weinig in beweging bent, heb je toch die behoefte om tussen de
    Geplaatst op om
  • Tijm om te desinfecteren

    Gepost in Voeding
    Tijm staat bekend als een desinfecterende plant. Tijm kan bij allerlei infecties worden gebruikt, vooral bij klachten aan de luchtwegen zoals verkoudheid, holte-ontstekingen, hoest en overmatig slijm.
    Geplaatst op om

© 2022 Shanna Janssen

Webdesign & Realisatie: 6i