Voeding blog

  • Geplaatst op om
  • Cacao, bron van magnesium

    Gepost in Voeding
    Wist je dat de cacaoboon van een plant komt? De cacaoboon bevat daarom diverse voordelen die we ook in sommige soorten groenten vinden. Sterker nog: cacao is superieur ten opzichte van vele soorten
    Geplaatst op om
  • Supplementen?

    Gepost in Voeding
    Er staat niet voor niks op elk potje supplementen aangegeven dat het niet dient ter vervanging van gezonde voeding. Wees sceptisch over de uitspraken die gedaan worden door de bedrijven die de
    Geplaatst op om
  • Boerenkool, de groene motor!

    Gepost in Voeding
    Boerenkool bevat heel veel voedingsstoffen, vitaminen, foliumzuur, magnesium en andere stoffen. Wie dacht dat Melk de witte motor was?! Boerenkool bevat véél meer Calium dan melk, wat helpt om
    Geplaatst op om
  • Patinaak

    Gepost in Voeding
    Een vergeten groente met een geneeskrachtige werking. Pastinaak bevat veel koolhydraten en is rijk aan vezels. Ook zit deze groente vol vitamine C, K en foliumzuur die je beschermd tegen dementie,
    Geplaatst op om
  • Waarom vasten goed voor je is

    Gepost in Voeding
    Wanneer we een tijdje niet eten gaat ons lichaam aan de slag. Je lichaam start het proces voor cel reparatie om bijvoorbeeld afvalstoffen te verwijderen uit cellen. Tijdens vasten veranderen je
    Geplaatst op om
  • Koolhydraten verbranden vet

    Gepost in Voeding
    Koolhydraten zorgen niet alleen voor brandstof voor je spieren, maar ze zorgen ook voor de vetstofwisseling. Voor het proces waar vetmoleculen worden omgezet in energie voor verbranding is glycogeen
    Geplaatst op om

© 2022 Shanna Janssen

Webdesign & Realisatie: 6i